“Cu ocazia Seatrade Cruise Global, eveniment desfășurat luna aceasta la Fort Lauderdale (SUA), președintele Medcruise, Kristijan Pavic, a făcut publice cele mai noi statistici înregistrate în turismul de croazieră mondial în 2015, iar Portul Constanța a fost evidențiat ca destinația numărul 1 din Marea Neagră.
Atât din punct de vedere al numărului de pasageri, cât și al celui de nave sosite, Portul Constanța s-a clasat pe locul 1 în rândul porturilor din Marea Neagră, înaintea porturilor Soci (Federația Rusă) și Burgas (Bulgaria), situate pe locul 2, respectiv 3 în top. Conform statisticilor publicate de Seatrade Cruise Global, Portul Constanța a fost tranzitat în 2015 de 31.856 pasageri, Soci de 19.501 pasageri, iar Burgas de 7.575 pasageri.”
Cred că este un motiv de mândrie pentru CNAPMC, compania care a transmis acest comunicat de presă, dar trebuie să adresăm și câteva întrebări care vor rămâne, probabil fără răspuns. La începutul acestui an, știam de la aceeași companie că în acest an vor veni în Constanța 22 de nave de croazieră. Prima trebuia trebuia să ajungă la noi pe data de 28 martie. Iar astăzi suntem deja în 31 martie!! MSC Opera nu a mai ajuns la Constanța, așa cum se va întâmpla cu multe alte nave care erau anunțate cu sosiri sigure la noi. De ce nu a mai venit nava în România vă veți întreba. Pur și simplu pentru că o companie elvețiană, MSC Cruises, una din cele mai mari din lume în domeniul navelor de croazieră, a anulat aproape toate escalele pe care le avea în Portul Constanța anul acesta. Și se pare că nici în următorii 2 ani navele acestei companii nu vor ajunge pe la noi. Lista navelor de croazieră care ajung în Portul Constanța a fost publicată pe site-ul portului., iar de aici putem afla că doar 18 escale ale navelor de pasageri vor mai fi în 2016. Dintre navele care sosesc în acest an, doar 11 sunt maritime, restul fiind de transport fluvial. Și asta în condițiile în care în 2014 se înregistrase un număr-record de nave de croazieră care tranzitau Constanța, cu 96 de escale. Principala cauză a acestor ocolișuri ale navelor de croazieră pare a fi situația tensionată din Turcia, dar multă lume care se pricepe în acest domeniu spune că de vină sunt și taxele foarte mari percepute de către CNAPMC.
Un fost angajat al MSC Opera ne-a declarat că motivul principal pentru care navele companiei nu mai vin la Constanța este starea deplorabilă a orașului. “Ce să vadă turiștii? Nu au ce face aici și nici ce vedea. Este multă mizerie, lipsește o stradă principală așa cum este în alte mari orașe unde această navă face escale. Aici este și mizerie și prețuri extrem de mari, cam ca la Monaco”. Dacă am avea contraargumente, le-am aduce! Dar nu avem, cel puțin deocamdată! Deci: de ce nu mai vin navele de croazieră la Constanța? Ne-am dori un răspuns concret, din partea conducerii CNAPMC.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta