Barja GSP Bigfoot 2 este acostată în dana 2 a portului Midia și, la primele ore ale dimineții aștepta pilotul la bord pentru a începe manevra de poziționare lângă epavă, care va fi efectuată cu 4 remorchere.
Două dintre acestea vin din portul Constanța. Având în vedere ca vremea se înrăutațește, aceste remorchere ar trebui să ajungă pe canal de la Agigea la Midia și nu pe mare. Zona de lângă epavă are adâncime prea mică pentru remorcherele aflate la Midia.
2 dintre ele au pescajul adecvat și se află la Midia. Celelalte 2 trebuie aduse de la Constanța.
Potrivit reprezentantului GSP, Alin Vintilă, s-au găsit încă 2 remorchere la Midia, au fost demobilizate de la alte activități, iar manevra cu barja este estimat să înceapă în foarte scurt timp.
Update: Barja GSP Bigfoot 2 a început manevra de poziționare la epavă.
Update2: În urmă cu puțină vreme, s-a încheiat manevra de poziționare a barjei lângă epavă.
Reamintim că barja BF2 va intra în submersie poziționându-se pe fundul bazinului portuar, lângă epavă, după care va începe operațiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.
Operațiunea de sudare va dura circa 2-3 zile.
Operațiunea de ranfluare nu blochează portul, deoarece utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului., însă traficul portuar se va desfășura cu restricții de viteză și manevră.
Pe data de 14 ianuarie, CN APM SA a semnat cu Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.
Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare.
Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operațiunile nu pot fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau restricțiilor impuse de Căpitănie sau alte autorități relevante.
Sursa foto/video: GSP
Ieri au ajuns în portul Midia primele utilaje necesare ranfluării. Vezi detalii:
Portul Midia: Au ajuns primele utilaje pentru ranfluarea navei Queen Hind