Românii trebuie să fie foarte atenţi la campaniile de genul Black Friday şi să compare preţurile şi calitatea produselor, nu doar să aştepte ca autorităţile să sancţioneze magazinele care nu respectă legea, a declarat, luni, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
“Oamenii ar trebui să-şi facă temele, să verifice preţurile care au fost înainte, pentru că online poţi să vezi şi preţuri mai vechi. Trebuie să se informeze mai bine. Companiile în primul rând au interesul să fie corecte, pentru că altfel riscă să distrugă încrederea consumatorilor şi oamenii vor evita şi nu vor mai dori să cumpere, iar atunci companiile pot suferi”, a arătat Chiriţoiu citat de agerpres.ro.
El a adăugat că preţurile online pot fi mai bune decât cele din comerţul tradiţional, însă magazinele induc consumatorilor percepţia eronată că produsele sunt mai ieftine în timpul promoţiilor. Potrivit lui Chiriţoiu, autorităţile trebuie să vegheze la respectarea legii, dar şi oamenii trebuie să facă un efort să nu pice în aceste capcane.
“Noi, autorităţile statului, în special cei care se ocupă de protecţia consumatorului, trebuie să fim atenţi la respectarea legislaţiei privind promoţiile. Dar asta nu înseamnă că oamenii trebuie să se culce pe o ureche şi să nu fie atenţii la banii lor. Oricare dintre noi, când cumpărăm ceva, suntem atenţi, comparăm preţurile, ne uităm la calitate, deci facem un anumit efort. Este o lecţie generală de viaţă. Nu trebuie să te bazezi pe nimeni 100%, important este să te bazezi pe tine”, a susţinut Chiriţoiu conform aceleiași surse.
El a arătat că reprezentanţii Consiliului au descoperit incidental aceste nereguli, în timp ce analizau aspecte legate de concurenţă, într-un caz în care o platformă online este suspectată că îşi privilegiază produsele proprii în dauna produselor unor terţi, în sensul că le poziţionează mai atractiv pentru consumatori. Astfel, au fost găsite nereguli la promoţiile Black Friday în majoritatea cazurilor, iar la 20% din cazuri preţurile erau chiar mai mari decât în mod obişnuit.
“Datele le-am trimis la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, care poate aplica sancţiuni acestor companii”, a mai spus şeful Concurenţei.
Vânzările realizate în cadrul principalei campanii promoţionale Black Friday au ajuns, în anul 2017, la aproximativ 200 de milioane de euro, reprezentând aproximativ 7% din vânzările realizate în tot anul.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta