Primăria Constanța informează că, în urmă cu câteva zile, a fost semnat contractul de delegare prin care Administrația Fondului de Mediu (AFM) alocă Primăriei municipiului Constanța suma solicitată de 12.000.000 lei, la care se adaugă 3.000.000 lei din fonduri proprii, pentru casarea, radierea din circulație și radierea din evidențele fiscale a unui număr de 5.000 autovehicule uzate, în vederea acordării către beneficiari a stimulentelor pentru casare.
„Urmează ca AFM să publice anunțul de deschidere a sesiunii de înscriere pentru beneficiarii individuali adică a posesorilor de autovehicule uzate. Înscrierea se va face on-line prin completarea formularului electronic pe care urmează să-l încarce AFM pe site-ul lor. După închiderea sesiunii de înscriere AFM va publica listele cu persoanele înscrise și le va transmite fiecărei primării. Pentru buna desfășurare a programului privind casarea autovehiculelor uzate vom transmite listele primite de la AFM către SPIT și ANAF, cu scopul verificării centralizate a persoanelor înscrise, din punct de vedere al criteriilor de eligibilitate, (conform art.9 din GHIDUL DE FINANȚARE). În ordinea înscrierilor de pe liste vă vom contacta și programa pentru prezentarea, la sediul din City Mall, în vederea verificării documentelor necesare.“, notează sursa citată.
Amintim că, prin Rabla Local, constănțenii vor putea casa mașini mai vechi de 15 ani, Euro 3, fără obligația de a cumpăra una nouă, primind la schimb suma de 3.000 lei. În Constanța, aproximativ 55.000 de autoturisme s-ar încadra în program.