Programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare prevede proiecte precum linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Viena. Toate acestea, în condițiile în care guvernanții au adus zeci de promisiuni în spațiul public pe această temă, iar România se chinuie de mai mulţi ani să upgradeze reţeaua de cale ferată la viteză de 160 de kilometri/oră pe coridorul IV Rin – Dunăre. O altă promisiune o alnsează liberalii, prin noul program de guvernare propus de oamenii lui Orban. Astfel, un proiect futurist este cel amintit, respectiv realizarea unei linii de mare viteză pe ruta Viena – Budapesta – Bucureşti – Constanţa cu ramura Bucureşti – Sofia.
“Restabilirea trilateralei România – Ungaria – Austria la nivelul miniştrilor de transport şi reconfirmarea Declaraţiei comune româno – ungare din 2007 şi a sprijinului austriac pentru stabilirea oportunităţii realizării Proiectului Liniei de mare viteză între Viena – Budapesta – Bucureşti –Constanţa cu ramura Bucureşti – Sofia, ca o prelungire a liniei Paris – Stuttgart – Munchen – Viena şi pentru promovarea acţiunilor stabilite în Memorandumul din 2008 privind efectuarea studiilor de prefezabilitate şi prezentarea proiectului Comisiei Europene pentru a fi inclus in lista de finanţare pentru exerciţiul financiar 2021-2027”, se arată în programul de guvernare al PNL.
Nu este clar cum va obţine PNL finanţare de la Bruxelles pentru linia de mare viteză, ce ar permite deplasarea trenurilor cu peste 200 km/oră, având în vedere că aceasta se suprapune cu linia existentă, finanţată deja de UE pentru circulaţia cu viteză maximă de 160 km/oră.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta