Rabla Plus include programul vechi Rabla şi o extensie nouă prin care se stimulează achiziţia de maşini electrice, fără obligaţia de a casa un autovehicul personal. Cele două variante, Rabla Clasic şi Rabla Plus, pot fi accesate separat sau combinat.
Programul Rabla Clasic este aproape neschimbat faţă de anii trecuţi, respectiv rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonus-uri: un eco-bonus de 750 de lei pentru cei care cumpără o maşină al cărui motor generează o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 100 g/km, sau un eco-bonus de 1.500 lei pentru situaţia în care autovehicul nou are un sistem de propulsie hibrid. Dacă maşina achiziţionată respectă ambele criterii, se primesc cele două eco-bonus-uri, care adăugate la prima de casare ajung la aproximativ 9.000 de lei, sumă care va fi scăzută din valoarea de achiziţie a noului autorism. Programul poate fi accesat de orice persoană, fizică sau juridică, care are domiciliul sau reşedinţa în România, nu are obligaţii de plată la bugetul local şi este proprietara unui autovehicul cu o vechime mai mare de 8 ani.
Programul Rabla Plus a fost creat pentru stimularea achiziţiei de autoturisme nepoluante şi nu prevede obligaţia de a casa autovehiculul vechi. Cei care vor să cumpere o maşină care nu poluează deloc, beneficiază de două tipuri de eco-tichete: un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziţia unui autoturism electric-hibrid şi un eco-tichet de 20.000 de lei pentru maşinile 100% electrice.
Pentru programul Rabla Plus suma alocată de la buget este de 75 de milioane de lei, iar pentru Rabla Clasic de 145 de milioane. Guvernul estimează că anul acesta, prin intermediul celor două programe, vor fi scoase din circulaţie aproximativ 20.000 autovehicule poluante.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta