Consilierii locali municipali din Constanța au aprobat, marți, 31 iulie a.c., achiziția de autobuze electrice cu lungimea de 10 și 12 metri, în conformitate cu propunerile inițiate de primarul Decebal Făgădău.
Pentru acest proiect se va înființa, potrivit declarațiilor primarului Făgădău și o nouă companie de transport în municipiul Constanța. Este vorba de CT BUS, iar primarul speră ca noile condiții de transport să îi îndemne pe locuitorii municipiului Constanța să folosească transportul în comun.
“Am propus consilierilor locali un proiect care se desfășoară în parteneriat cu Guvernul României prin Ministerul Dezvoltării Regionale, proiect ce vizează completarea flotei companiei municipiului Constanța; spun companie pentru că deja vreau ca locuitorii municipiului Constanța să se obișnuiască cu faptul că Regia noastră de transport ține de domeniul trecutului. De îndată ce ne va sosi noua flotă vom avea și o nouă companie – CT BUS. Astăzi le-am propus consilierilor un parteneriat prin care să completăm cu până la 155 de autobuze flota acestei noi companii, avem 104 de aubobuze deja contractate, autobuze diesel, euro 6, cel mai înalt standard de protecție a mediului existent pe piață și încă 41 de autobuze electrice cu dimensiune de 12 și 10 metri pentru că știți foarte bine, la anumite ore nu avem o încărcare foarte bună pe autobuze. Sper că din ce în ce mai mulți constănțeni să folosească transportul în comun”, a declarat primarul Constanței, Decebal Făgădău.
USR: Bugetul local va fi împovărat cu 22 de milioane de euro
Remus Negoi, președintele USR Constanța, a venit, astăzi, în fața consilierilor locali municipali reuniți în ședința ordinară a lunii iulie și, într-o intervenție avută la începutul ședinței, a avut câteva observații la punctele 5 și 6 din convocator. Este vorba despre intenția municipalității, la propunerea primarului Decebal Făgădău, să achiziționeze mai multe autobuze electrice. De asemenea, liderul USR Constanța i-a cerut primarului Făgădău să renunțe la creditul pe care Municipalitatea îl face pentru achiziția unui număr de 100 de autobuze. Negoi a făcut și un calcul, spune că respectiva achiziție va împovăra bugetul local municipal cu… 22 de milioane de euro.
“Achiziție 21 autobuze electrice cu o lungime de 10 metri (plus BONUS 26 de stații de încărcare) cu o contributie proprie a Primăriei de DOAR 1.127.000 LEI, adică aproximativ 11.700 EURO / autobuz. La proiect HCL nr. 6 – Achiziție 20 autobuze electrice cu o lungime de 12 metri (plus BONUS 25 de stații de încărcare) cu o contributie proprie a Primăriei de DOAR 1.315.000 LEI, adică aproximativ 14.000 EURO / autobuz), am următoarele observații: vom avea 41 de autobuze electrice și 51 de stații de încărcare electrice, pentru care bugetul Constanței va plăti doar 535.000 EURO vs. 100 de autobuze pe motorină, pentru care bugetul Constanței va fi împovărat cu 22 milioane EURO. Ambele propuneri de HCL au, la expunerea de motive, prevederile Programului Operațional Regional (POR 2014 – 2020), axa prioritară 4 – …reducerea emisiilor de carbon ÎN MUNICIPIILE REȘEDINȚĂ DE JUDEȚ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă… Întrebarea mea este următoarea: DE CE NU S-AU ACCESAT ACESTE FONDURI în perioada trecută, astfel încât să nu se mai JUSTIFICE ACHIZIȚIA CELORLALTE 100 de AUTOBUZE pe MOTORINĂ, pe un credit de 100 mil. de lei, plătibil INTEGRAL din bugetul Constanței? Sper că autobuzele electrice vor fi singurele care vor circula în municipiul Constanța!
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta