Conecteaza-te cu noi

Administratie

Reorganizarea CJ Constanța, economii de opt milioane de lei la bugetul instituției

Published

on

florin mitroi

Conducerea Consiliului Județean Constanța a prezentat, în cadrul unei ședinței ordinare a forului de conducere județean, sinteza detaliată a economiilor pe care autoritatea județeană, incluzând aici și instituțiile subordonate, le vor face prin reducerea reducerea numărului posturilor de la 296 la 216,prin reorganizare. O economie de 8 milioane de lei la bugetul instituției.

“Vă transmit că organizagrama a fost redusă la 2106. Vorbesc aici de compartimente și direcții, care din punctul meu de vedere erau stufoase. De la preluarea mandatului, la Spital, la Consiliul Județean, în urma votării noii organigrame, la Drumuri Județene, o situație estimativă arată o economie de 20 de milioane de lei anual”, explică Florin Mitroi, președintele CJ Constanța.

La rândul său, Ionela Costache, directorul de Cabinet al președintelui CJ, a transmis că, în cadrul instituției se va face o economie de 8 milioane de lei, urmând să fie reduse și cheltuielile legate de combustibil.

Vă prezentăm documentul și puteți studia cifrele:

45

Tot ceea ce s-a discutat și votat, găsiți în comunicatul CJ Constanța de la finalul ședinței:

Consilierii județeni s-au reunit astăzi, 27 februarie 2025, în ședință ordinară pentru a dezbate și vota un număr de 29 de proiecte de hotărâre înscrise pe ordinea de zi. Dintre acestea, proiectul cu numărul 21/07.02.2025 privind revocarea dreptului de administrare constituit în favoarea Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf Apostol Andrei” Constanța, asupra unui bun imobil constructie situat in str. Republicii, nr. 7, Eforie Sud, Județul Constanta si trecerea acestuia din domeniul public în domeniul privat al Județului Constanta, a fost restras de pe ordinea de zi.

Aprobarea Regulamentului pentru atribuirea locuintelor de serviciu aflate în proprietatea publica a Judetului Constanța a făcut obiectul primul proiect de hotărâre supus la vot și aprobat. Regulamentul urmărește stabilirea unui sistem de alocare bazat pe criterii clare, transparente și nediscriminatorii, oferind tuturor solicitanților șanse egale, în funcție de nevoile lor reale și situația locativă individuală. Regulamentul poate fi consultat aici.

În calitate de membru al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Apă-Canal Constanța, CJC continuă să sprijine modernizarea rețelelor de apă și canalizare din județ. Astăzi au fost aprobate mai multe proiecte esențiale în acest domeniu, printre care cofinanțarea a două etape ale “Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a S.C. RAJA S.A. Constanța, 2014-2020”. Pentru etapa I, cofinanțarea se ridică la 7.073.519,65 lei, iar pentru a II-a, destinată investițiilor rămase de implementat, suma prevăzută este de 11.032.866,80 lei. De asemenea, a fost aprobată și aderarea Comunei Dobromir la Asociația „Apa-Canal Constanța”, extinzând astfel numărul membrilor la 72 de unități administrativ-teritoriale.

Tot astăzi a fost aprobat proiectul “Rețeaua APP – Suport pentru o viață independentă în comunitate”, a acordului de parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități și a bugetului acestuia. Proiectul se va derula la nivel național, prin Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, în parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și alte 23 de DGASPC-uri din țară. Cu o valoare totală de 69.366.700,86 lei cu TVA, acesta urmărește creșterea accesului la servicii de asistență personală profesionistă de calitate pentru 500 de persoane adulte cu dizabilități din România. DGASPC Constanța contribuie cu 61.399,16 lei (2%), iar implementarea se va desfășura pe parcursul a 36 de luni.

Consilierii județeni au votat și operarea unor modificări în ceea ce privește repartizarea spațiilor cu destinație de birouri din cadrul imobilului Bloc L4, situat în municipiul Constanța, Aleea Magnoliei Nr. 2. Astfel, s-a decis revocarea acordării biroului nr. 108, Organizației pentru Apărarea Drepturilor Omului, dar și revocarea repartizării biroului nr. 115, către Federația Română de Oină. În același timp, au fost repartizate Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța, birourile nr. 108, 115 și 116, a grupurilor sanitare în suprafață de 29,2 mp și holului în suprafață de 45 mp. Totodată, printr-un alt proiect de hotărâre, Organizatiei pentru Apararea Drepturilor Omului i-au fost date în folosință gratuită camerele 12 și 15 din cadrul Pavilionului Expozitional Constanța.

Acordarea unor stimulente financiare lunare personalului de specialitate al SCJU Constanța, în anul 2025, a făcut subiectul unui alt proiect dezbătut și aprobat. În scopul asigurării proporționalității între munca depusă, răspunderea fiecărei funcții și salarizarea acordată, a fost aprobată acordarea unor stimulente financiare în limita a maximum două salarii minime brute pe țară. Fondul de acordare va fi constituit din veniturile proprii ale spitalului, până la valoarea de 79.000 de lei/lună, respectiv 950.000 de lei/an. Totodată, pe ordinea de zi s-a regăsit și proiectul privind constituirea dreptului de administrare asupra imobilului Punct de Operare Aeromedicală S.M.U.R.D. Constanța, situat în strada Viilor, nr. 1, mun. Constanța, în favoarea SCJU Constanța.

Un alt proiect important a prevăzut încheierea unui protocol între Agenția Națională pentru Achiziții Publice și CJC, pentru înființarea unei unități de achiziții publice centralizate (UCA) la nivelul instituției noastre. Aceasta va aduce avantaje precum prețuri mai competitive prin economii de scară, reducerea cheltuielilor administrative, creșterea eficienței achizițiilor și o gestionare mai transparentă a resurselor publice. UCA va fi înființată ca structură internă în organigrama CJC. Proiectul poate fi consultat aici.

O prioritate a CJC în dezvoltarea și exploatarea potențialului turistic constănțean este reprezentată de proiectul „Conservare, protejare și punere în valoare a Biodiversității în cadrul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii – Microdelta Constanța”. Pentru acest obiectiv au fost aprobați indicatorii tehnico-economici, faza SF, ce redau o valoarea a investiției de 33.325.958,70 lei cu TVA. Lucrările vizează o suprafață de 86.496 mp și vor include, printre  altele, construirea de adăposturi și platforme betonate pentru animale, amenajarea de împrejmuiri și alei pentru siguranța vizitatorilor, înlocuirea podurilor de lemn cu structuri durabile și construirea unui laborator pentru conservare.

Indicatori economici au fost aprobați și în cazul obiectivului de investitie: „Amenajari interioare/exterioare, consolidare si modernizare imobil D+P+1E – pentru Serviciul Clinic Județean de Medicină Legală Constanța din str. Stefan cel Mare nr.133”. Conform Devizului General, valoarea totală actualizată a investiției este de 16.941.183,47 lei cu TVA. Mai multe informații aici.

 

Alte trei proiecte de hotărâre au avut ca obiect aprobarea organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru: aparatul de specialitate al CJC și alte două instituții subordonate CJC.

Având în vedere prioritățile de dezvoltare ale județului Constanța și necesitatea creșterii calității serviciilor publice, s-a impus reorganizarea unor structuri din cadrul aparatului de specialitate al CJC, fiind desființate structurile fără obiect de activitate, precum Compartimentul Mediul de Afaceri, Atragere Investiții, Creșterea Calității Vieții Cetățenilor și Serviciul de Analiză Strategică și Creșterea Competitivității (cu excepția Compartimentului de Guvernanță Corporativă). De asemenea, Direcția de Turism și Coordonarea Instituțiilor de Cultură și Direcția de Dezvoltare Județeană și Coordonarea Instituțiilor de Sănătate, Sport și Învățământ au fost desființate, întrucât nu îndeplineau normativul de personal și aveau o structură supradimensionată raportat la activitățile desfășurate. Totodată, Direcția Generală Administrarea Domeniului Public și Privat – Autoritatea Județeană de Transport a fost desființată prin reorganizare, iar funcția de șef birou și structura organizatorică care funcționa ca birou a fost eliminată. În urma acestor schimbări, aparatul de specialitate va funcționa cu un număr de patru direcții generale, 11 servicii și 19 compartimente, menite să asigure o mai bună coordonare a atribuțiilor și o eficientizare a activității administrative. Numărul de posturi a fost redus de la 296 la 214, fiind puse în aplicare prevederile Legii  296/2023 și OUG Nr. 156/2024. Proiectul de hotărâre în integralitate poate fi accesat aici.

Tot cu scopul de a eficientiza activitatea și a respecta cadrul legal în vigoare, au fost aprobate modificări și în structura organizatorică a Direcției Generală de Evidență a Persoanelor Constanța (DGEP) și a Centrului Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada”. În cazul DGEP, în urma reorganizării, instituția va păstra un număr total de 51 de posturi, din care patru posturi sunt stabilite pentru funcții de conducere și 47 posturi de execuție. Printre schimbările prevăzute se numără: transformarea unor funcții de conducere în funcții publice de execuție, reorganizarea Serviciului Evidența Persoanelor prin comasarea a două compartimente; redimensionarea Serviciului Financiar-Contabilitate; desființarea Serviciului Relații Publice și Achiziții și înființarea Compartimentului Secretariat, Resurse Umane și Juridic.

La Centrul Cultural Județean Constanța „Teodor T. Burada” vorbim de o suplimentare a numărului de posturi, identificate ca fiind posturi unice. Astfel, noua structură organizatorică va cuprinde un număr de 77 de posturi, din care 5 posturi de conducere și 72 de execuție. Mai multe detalii aici.

Nu în ultimul rând, aleșii au votat desemnarea doamnei consilier județean Andreea  Gheorghe în calitate de reprezentant al CJC în Adunarea Generală a Asociaților a Asociației Organizația de Management al Destinației Județul Constanța.

Ședința s-a ținut în format fizic, fiind prezenți în total 32 de consilieri județeni.

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions