Inspectoratul Școlar Județean Constanța a realizat ierarhia unităților de învățământ din județul în funcție de media probelor la simularea națională a evaluării naționale – martie 2025.
Din cele 159 de școli existente la nivelul județului Constanța, doar în 101 au fost medii de peste 5.
Pe primele poziții s-au situat următoarele unități de învățământ din municipiul Constanța:
- Colegiul Național Mircea cel Bătrân
- Liceul Teoretic Ovidius
- Liceul Teoretic Traian
- Școala Gimnazială Colibri
- Școala Gimnazială Spectrum
- Școala gimnazială School of London
- Colegiul Național Mihai Eminescu
- Liceul Teoretic Decebal
- Școala Guimnazială nr. 30 Gheorghe Țițeica
- Școala Gimnazială Petre Ispirescu
Din păcate, sunt 58 de școli la nivelul județului în care s-au obținut medii sub 5. Cei mai slab pregătiți elevi au fost cei de la Școala Gimnazială nr. 1 Făurei (media 1,94), Școala Gimnazială nr.1 Văleni (media 1,94), Școala Gimnazială Dumbrăveni (media 2,56), Școala Gimnazială Mihail Sadoveanu Medgidia (media 2,59), Școala Gimnazială Ioan Atanasiu Lipnița (media 2,65).
MEDIA JUDEȚULUI: 6,26 (media de la simularea națională de anul trecut: 5,77)
Din 159 de UÎ, 23 au înregistrat medii peste 7,00 și 101 – medii peste 5,00.
Cea mai mare medie: 9,925. Cea mai mică: 1,00.
La Matematică s-au obținut 32 de note de 10.
La Limba și literatura română s-au obținut 3 note de 10.
Media județului la Matematică: 6,34.
Media județului la Limba și literatura română: 6,11.
Din cei 5997 de elevi prezenți la ambele probe:
- 404 au medii între 9,00 și 9,925;
- 1992 au medii între 7,00 și 8,99;
- 1911 au medii între 5,00 și 6,99;
- 1690 au medii sub 4,99.
Așa cum s-a precizat și în comunicatul Ministerului Educației și Cercetării, rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afișare.
Rezultatele sunt transmise către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Inspectoratul Școlar Județean Constanța va continua monitorizarea și sprijinirea unităților de învățământ din județ, pentru:
– stabilirea măsurilor și a recomandărilor adecvate la nivel de unitate de învățământ, în funcție de concluziile analizei;
– continuarea monitorizării graficului activităților remediale, la nivel de unitate învățământ.
”Ne propunem organizarea celei de-a treia simulări județene, în luna mai, precum și punerea la dispoziția unităților de învățământ a testelor de antrenament publicate de-a lungul timpului în revista Dynamis a Casei Corpului Didactic Constanța, teste realizate de echipe de cadre didactice de specialitate, în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța.”, a precizat Sorin Mihai, inspector școlar general al IȘJ Constanța.
Foto: Ilustrativ