Astăzi, 28 ianuarie, în intervalul orar 12.00-14.00 are loc un protest organizat de către Sindicatul Liber Navalistul, sindicat reprezentantiv la nivelul societății Damen Shipyards Mangalia SA.
Protestatarii se vor aduna pe platoul din fața Casei de Cultură Mangalia, situat în Piața Revoluției. Vor participa angajații Damen Shipyards Mangalia și familiile lor dar și cetățenii comunității locale din Mangalia și din zonele limitrofe.
Protestul are scopul de a atrage atenția asupra crizei fără precedent cu care se confruntă șantierul naval, cel mai mare angajator din regiune, și asupra impactului social și economic devastator pe care îl poate avea această situație asupra comunității locale.
Sindicatul Liber Navalistul dezaprobă categoric intenția Administrației DSMa de a concedia 263 de angajați (aproximativ 18,8% din totalul personalului), măsură ce pune în pericol șansele de redresare a șantierului și stabilitatea economică a regiunii.
Sindicaliștii solicită măsuri urgent și eficiente din partea acționarilor și a decidenților politici pentru:
- Reluarea activității șantierului.
- Atragerea comenzilor necesare pentru asigurarea unui viitor stabil.
- Salvarea locurilor de muncă pentru cei peste 1.300 de angajați ai DSMa și familiile lor.
Reamintim faptul că societatea Damen Shipyards Mangalia este în insolvență din 19 iunie 2024.
Drepturile salariale ale angajaților sunt achitate din Fondul de garantare a creanțelor salariale, iar din martie 2025 nu mai există fonduri disponibile.
Fără finanțare și scrisori de garanție bancară, șantierul riscă să se închidă, afectând mii de familii și economia locală.
” Prin această acțiune se dorește transmiterea unui semnal de alarmă către acționarii societății și decidenții politici, pentru adoptarea urgentă a unor măsuri eficiente care să prevină falimentul șantierului și să asigure comeziile necesare reluării activității. Damen Shipyards Mangalia se află în insolvență din 19 iunie anul trecut, adică de peste 7 luni. Majoritatea angajaților sunt în șomaj tehnic, iar activitatea este suspendată de luni de zile, fără perspective clare de reluare. Începând din luna octombrie anul trecut, salariile au fost plătite din Fondul de Garantare a Creanțelor Salariale, însă această soluție este valabilă încă două luni, până în martie. Fără finanțare și scrisori de garanție bancară, șantierul nu poate contracta proiecte noi, ceea ce pune în pericol activitatea pe termen mediu și lung. În cazul în care activitatea nu este reluată curând, există un risc major de închidere, ceea ce ar duce la pierderea locurilor de muncă și destabilizarea economiei locale.”, a precizat Laurențiu Gobeajă, reprezentant al Sindicatului Liber Navalistul.