Pe data de 3 iulie a.c., cotidianul The Korea Economic Daily a publicat o știre care ne vizează. Din păcate, publicațiile românești nu au avut acces la aceste informații. Iată despre ce anume este vorba. Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering va vinde filiala sa Shipyard Mangalia din România unui constructor naval olandez. Întrucât constructorul de nave coreean a reușit să-și vândă activele la prețuri mai mari decât era de așteptat, compania se așteaptă să își îmbunătățească situația financiară mai devreme decât era programată. Până la sfârșitul primei jumătăți a acestui an, Daewoo Shipbuilding a obținut 76,2% din cele 2,71 trilioane de câștiguri în plata datoriilor. Potrivit surselor din industria navală, pe data de 30 iunie, Daewoo se afla în stadiul final al discuțiilor cu Damen Shipyards Group, cea mai mare companie navală din Olanda, în vânzarea Mangalia Shipyard. Înființată în 1997 împreună cu guvernul român, șantierul naval este deținut de Daewoo și guvern într-un raport de 51:49. Șantierul naval, aflat la 45 de kilometri sud de Constanța, pe litoralul Mării Negre, a construit până în prezent 127 de containere și containere brute, reparând mai mult de 300 de nave. Daewoo Shipbuilding a început discuțiile pentru a vinde șantierul naval de anul trecut, ca parte a unui efort de restructurare a activelor sale comerciale la nivel mondial. Un oficial al industriei de construcții navale a comentat: “Negocierile de preț dintre Daewoo și Damen au fost deja finalizate, iar ceea ce a mai rămas este aprobarea guvernului român”. Odată ce afacerea va trece conform planului, Daewoo va putea să obțină 50-80 de miliarde din tranzacție. La Galați, Damen Shipyards Group deține unul dintre cele mai active șantiere ale sale, construind diferite tipuri de nave, inclusiv militare. Șantierul Damen de la Galați a fost în centrul subiectului privind realizarea de corvete multifuncționale pentru Forțele Navale, o achiziție inițiată în mandatul Guvernului Cioloș.