În Șantierul Naval Constanța a avut loc, astăzi, botezul navei Histria Narvi, a patra navă din noua serie EcoMaxMR1 de nave tanc de produse petroliere și chimice de 40.000 tdw, construită în conformitate cu regulile Societății de Clasificare RINA. Tancul petrolier are o lungime de 180 metri, lățime de 32.26 metri și pescaj de 11.20 metri, atingând viteza de 14 noduri.
„Proiectul nostru de tancuri petroliere EcoMaxMR1 reprezintă încă un pas spre obiectivul nostru comun de a crea o generație modernă de tancuri de produse chimice și petroliere și pentru stabilirea de noi standarde în ceea ce privește atât eficiența energetică, cât și flexibilitatea comercială.
Cu o capacitate de marfă de 49,500 m3 și un sistem modern de automatizare care îi permite sa opereze cu notațiile UMS (Compartimentul mașini poate funcționa nesupravegheat) și One Man Bridge (nava poate fi condusă cu un singur om pe comandă), această navă este cotată ca fiind cea mai performantă din clasa sa.
Având formele corpului optimizate prin evaluări computerizate, verificate ulterior printr-o serie de teste de bazin desfășurate la bazinul de teste din Hamburg Germania, împreuna cu motorul principal controlat electronic foarte eficient și elicea de propulsie și cârma optimizate la randul lor, s-a reușit reducerea consumului de combustibil al navei cu aprox. 30% comparativ cu seria anterioară.
Navele noastre sunt proiectate și construite în strânsă colaborare cu Histria Shipmanagement. Aceștia oferă asistență tehnică generală în domeniul maritim și au peste 30 de ani de experiență în managementul tehnic și operarea tancurilor petroliere. Nava respectă cele mai stricte cerințe privind siguranța, protecția mediului asigurând o sustenabilitate extinsă, ceea ce va face ca aceste nave vor rămâne atât moderne, cât și competitive pe termen lung.
Navele pe care le construim sunt destinate transportului de produse petroliere rafinate și chimice. Nava are tancurile de marfă vopsite și este capabilă să transporte simultan mai multe sortimente diferite de marfă.
Sistemul de pompe hidraulice FRAMO oferă flexibilitate completă, astfel încât toate pompele de marfă pot fi operate și controlate individual, în același timp. În consecință, se oferă o capacitate mare de descărcare a mărfurilor, împreună cu un grad ridicat de flexibilitate în circulația mărfurilor.
Navele din seria EcoMaxMR1 sunt nave de categorie Medium Range, specia proiectate pentru a face față provocărilor tot mai mari ale transportului de mărfuri.
Acestea pot transporta cu 12% mai multă marfă decât navele tradiționale, având același pescaj și lățime.
Santierul Naval Constanța S.A. are în portofoliul actual de comenzi înca două nave identice, fiind și singurul șantier european care construiește nave tanc de produse petroliere și chimice de această marime.
Histria Narvi este a 25-a navă de produse petroliere și chimice construită de SNC, astfel ca ne aflam în primele trei șantiere navale din lume ce construiesc nave de acest tip.
Nava este proiectată și construită sub supravegherea societății de clasificare RINA din Italia.
Nava va avea pavilion Malta.
Șantierul Naval Constanța a finanțat acest proiect cu CEC BANK S.A.
Armatorul va finanța achiziția acestei nave cu banca ABN AMRO BANK din Olanda.
Va fi operată de Histria Shipmanagement SRL și va transporta mărfuri pentru una din cele mai importante companii petroliere europene TOTAL ENERGIES din Franța.“, se arată într-un comunicat al Șantierului Naval Constanța.
Caracteristici nava
Lungime maxima aprox. 180 m
Lungime intre perpendiculare 173.30 m
Latime 32.26 m
Inaltime de constructie 17.00 m
Pescaj maxim 11.2 m
Deadweight maxim 40,050 tdw
Motor principal tip MAN 6S50ME-C9.5/ putere 6480 kW @ 89 RPM
Motoare auxiliare 3 x 900 kW
Echipaj 20 persoane
Tancuri marfa, inclusiv tancuri slop 49,500 cbm
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta