Visul lui Făgădău de a cumpăra magistralele de transport a agentului termic de la Electrocentrale Constanța (CET) s-a năruit (cel puțin pentru un moment). Asta pentru că șapte consilieri ai PNL au votat, astăzi, împotriva unui proiect de hotărâre, propus de Făgădău, și care viza achiziționarea rețelei de transport primar de la CET. Pentru ca Primăria să intre în posesia rețeilei, Făgădău le-a propus consilierilor să scoată din buget aproximativ 2,3 milioane de lei. În favoarea inițiativei au votat doar consilierii PSD, PMP și independentul Victor Constantin. Pentru ca să fie aprobat, proictul trebuia votat de două treimi din numărul total al consilierilor.
De amintit este faptul că Făgădău anunțase încă de acum o lună că va veni cu o propunere de a cumpăra rețeaua de transport primar de la Electrocentrale Constanța, aflată în insolvență, și de a elabora cât se poate de repede un studiu de fezabilitate, pentru a depune un proiect, finanțat de Uniunea Europeană, pentru redimensionarea și modernizarea acestei rețele de transport primar a agentului termic.
„Se știe că de la punctele de producție a energiei termice și până la punctele RADET, toată această rețea de magistrale aparținea CET, actual Electrocentrale Constanța. Este supradimensionată față de realitățile Constanței. Prin modernizarea rețelei vom putea să scădem prețul de transport al energiei termice, o componentă extrem de importantă al prețului total al gigacaloriei. Estimez că din componenta de transport, după implementarea acestui program european, vom reduce cu minim 50% a costul de transport“, spunea Făgădău.
Revenind la ședința Consiliului Local de azi, în timp ce primarul Constanței i-a acuzat pe consilierii PNL de sabotaj, liderul aleșilor PNL, Adriana Arghirescu, a acuzat Primăria Constanța lipsă de transparență în acest caz.
„Proiectul l-am primit abia ieri (marți) seară. Inițial am fost de acord cu el, dar după ce l-am studiat am constatat că lucrurile stau cu totul altfel. Este o necesitate dobândirea acestor conducte, dar nu avem garanția că după cumpărarea acestor trasee de conducere, foarte degradate și foarte vechi, vom aplica proiectul cu finanțare europeană privind modernizarea rețelei. Și, atunci, pe de o parte nu avem decât o poveste care ni s-a spus, iar pe de altă parte este raportul de evaluare, care este făcut cu două valori certe ale unui evaluator, cu 2,3 milioane de lei pentru vânzare obișnuită și pentru vânzare fortuită 1,9 milioane de lei. Iată că și evaluatorul dă în raportul de evaluare o vânzare cu posibilitatea de reducere a prețului. Însă primarul ce își dorește, să dea două milioane de lei în orb ca să cumpărăm o rețea care este foarte degradată“, a explicat Adriana Arghirescu.
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta