Nava Geo Star a fost vândută la licitație publică și prețul vânzării a fost încasat în contul deschis de lichidator în acest scop. Așadar, la un an de zile de când nava a fost abandonată în portul Agigea, cu ajutorul ITF s-a făcut dreptate navigatorilor de la bord. Nava a fost adjudecată și de acum în câteva zile așteptăm finalizarea formalităților procedurale pentru a distribui integral salariile restante întregului echipaj. Din păcate pentru viața comandantului, decedat la bord și din cauza acestui stres, nu se mai poate face nimic. Reamintim că nava a fost reținută de PSC Constanța pentru încălcări grave ale Conventiei MLC 2006 și siguranța navigației, a navei și echipajului la sfârșitul lunii ianuarie 2017. De atunci ITF împreună cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și Seamen’s Club și Agigea au avut grija acelor marinari aflati departe de casă și fără nici o altă posibilitate de ajutor. S-au depus foarte multe eforturi de către multe persoane pentru ca navigatorii să poată avea un trai decent la bord în această perioadă si ca, iata, să poată să își primească salariile neplătite de peste un an de către armator. Ultimii navigatori vor porni către casele lor în următoarele zile, când va fi predată nava și vor fi asigurate condițiile de călătorie în siguranță spre casă. În decursul timpului, comandantul navei s-a îmbolnăvit și a cedat stresului extraordinar la care a fost supus prin această situație de abandon, alți navigatori s-au îmbolnăvit și au avut nevoie de asistență medicală, apoi nava a fost alimentată cu apă, energie electrica, alimentele necesare iar manevrele care au trebuit să se facă pentru mutarea navei de la o dană la alta s-au fîcut la bord numai cu forța brațelor acelor navigatori. Nu a funcționat sistemul de încălzire a navei, apa caldă a lipsit de foarte multe ori și prin serviciile acordate de cele două cluburi din Constanța și Agigea s-a asigurat igiena personală corespunzatoare. Agentul navei – și îi mulțumim pe această cale – a reacționat de fiecare dată la nevoile echipajului.
Este cea de-a 14-a navă abandonată în porturile românești
Cea de-a 14 nava, din șirul celor abandonate de-a lungul timpului în porturile românești și-a găsit un nou propietar. Și de această dată, echipajului i-a fost rezolvată problema neplății prin instanță cu efortul ITF și a comunității maritime locale. Au fost peste 150 de navigatori români și străini (ne amintim și de nava Grandiosa cu echipaj românesc abandonată în rada portului Constanța) care și-au recuperat în România salariile lor restante de pe toate navele abandonate. Sperăm ca pe viitor aceste exemple să arate armatorilor ce înseamnă solidaritatea navigatorilor prin sindicate puternice care au creat această unică organizație la nivel global – ITF (International Transport Workers Federation) și navigatorilor faptul că, daca fac parte din ITF, sunt protejați în fața multor situații, de multe ori la limită!
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta