Printr-un comunicat de presă, SLN şi ITF România cer aplicarea de urgenţă a măsurilor dispuse de IMO potrivit cărora navigatorii să fie desemnaţi “lucrători cheie”.
Sindicatul Liber al Navigatorilor şi Federaţia Internaţională a Transportatorilor cere autorităţilor din România implementarea de urgenţă a măsurilor stabilite de IMO după Adunarea G-20 .
Astfel, printr-o ORDONANŢĂ MILITARĂ trebuie :
- Să recunoască personalul navigant maritim (navigatori profesionişti şi personal maritim), indiferent de cetățenie când sunt în jurisdicția lor, ca „lucrători-cheie” care oferă un serviciu esențial.
- să se acorde personalului navigant maritim (navigatorilor şi personalului maritim), toate scutirile necesare și adecvate de la restricțiile naționale de deplasare sau de circulație, pentru a facilita îmbarcarea sau repatrierea acestora.
Acest lucru înseamnă ca navigatorii să se poata deplasa cu mijloace sigure (transport special numai pentru navigatori) de la aeroport la navă, de la navă la aeroport, sau de la aeroport la domiciliu fără a efectua carantina impusă persoanelor care vin din zone roşii, eventual cu izolare la domiciliu 14 zile pentru cei ce revin acasa din voiaj.
Testarea COVID-19 obligatorie înainte de urcare la navă sau înainte de a pleca din ţară pentru navigatorii romani care pleacă la schimb de echipaj.
- Acceptarea, printre altele, a documentelor de identitate oficiale ale navigatorilor, registrele de debarcare, certificate STCW, contracte de muncă pentru navigatori și scrisori de ȋmbarcare de la angajatorul maritim, ca dovadă că este un navigator profesionist, acolo unde este necesar, în scopul efectuării schimburilor de echipaj.
Aceasta înseamnă că daca un navigator care trebuie să coboare de la o navă dintr-un port românesc şi îi lipseşte un document sau este expirat, oricare din documentele enumerate mai sus pot fi socotite ca act de identificare a navigatorului respectiv şi acceptat pentru repatriere.
- Permiterea navigatorilor profesioniști și personalului maritim să debarce de pe navele din port și să tranziteze teritoriul României (adică la un aeroport) în scopul schimburilor și repatrierii echipajului.
Aceasta înseamnă asigurarea unui transport special numai pentru navigatori către aeroport.
- Implementarea protocoalelor adecvate de aprobare și screening pentru navigatorii care doresc să debarce de la nave în scopul schimburilor de echipaj și a repatrierii.
- Furnizarea de informații navelor și echipajelor cu privire la măsurile de protecție de bază împotriva COVID-19 pe baza avizelor OMS.
Foto: Adrian Mihălcioiu, lider SLN şi reprezentant ITF în România
Comentarii pe Facebook
Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta