Published
3 ani agoon
Măsuri noi votate în CJSU, referitor la unitățile medicale din județ, informează Biroul de presă al Instituției Prefectului județului Constanța.
Astăzi, 09 noiembrie a.c., prefectul județului Constanța, Silviu-Iulian COȘA, a convocat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, în vederea votării hotărârii nr. 156. Aceasta prevede aprobarea Procesului Verbal al Grupului de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de incendii și incendii de vegetație.
Procesul verbal arată că au fost controlate 35 de obiective (spitale clinice județene, spitale clinice municipale, spitale clinice orășenești, centre medicale, spitale clinice private, spitale oftalmologice, sanatorii balneare).
În urma controalelor, au rezultat 352 de nereguli și s-au aplicat 310 avertismente și 37 de amenzi, în valoare de 122.000 lei.
Mai departe, Grupul de suport tehnic a făcut următoarele recomandări:
Termenul de realizare va fi stabilit de către ISC.
Termen de realizare: imediat/permanent, iar pentru punctul 1 – 22.11.2021.
Termenul de realizare este 22.11.2021.
De asemenea, în aceeași ședință a CJSU Constanța, a fost stabilit ca DSP Constanța și ISU Constanța să realizeze un plan de monitorizare și să efectueze acțiuni de verificare a stadiului de implementare a măsurilor dispuse.
„Hotărârea de astăzi are, în spate, și alte întâlniri și ședințe în care au fost puse, cap la cap, toate problemele și toate necesitățile unităților medicale din județul nostru. Am discutat cu fiecare manager de spital în parte, iar aceștia, într-un mod transparent, ne-au transmis toate obstacolele cu care se confruntă. Înțelegem presiunea pe care pandemia a pus-o pe sistemul sanitar, dar nu putem accepta ca lucrurile să se facă cu jumătate de măsură. Sunt termene clare, vor fi controale periodice, dar sunt convins că vom vedea măsuri implementate chiar și în avans, pentru că toți cei care conduc aceste spitale au dat dovadă de responsabilitate, în demersul lor atât de important în salvarea vieților semenilor, încă de la începutul pandemiei.
ISU Constanța a dus o muncă laborioasă și, fără echivoc, putem să spunem că știm toate deficiențele majore. Acum, concentrarea tuturor trebuie să fie canalizată pe remediere, iar apoi, sunt sigur că vom vedea și mai multă prevenție, cu sprijinul celor din structurile de situații de urgență”, a declarat Silviu-Iulian COȘA, prefectul județului Constanța.
Iată documentul:
Verificările au fost efectuate de ISU Constanța.
Grupul de suport tehnic este format din reprezentanți ai următoarelor instituții: Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Dobrogea” Constanța, Direcția de Sănătate Publică a județului Constanța, Consiliul Județean Constanța, Inspectoratul de Poliție Județean Constanța, Inspectoratul de Jandarmi Județean Constanța, Gruparea de Jandarmi Mobilă “Tomis” Constanța, Garda de Coastă.
De asemenea, pentru problemele generate de incendii de vegetație, grupul mai cuprinde următoarele instituții: Direcția pentru Agricultură Județeană Constanța, Direcția Silvică Constanța, Agenția pentru Protecția Mediului Constanța, Comisariatul Județean Constanța al Gărzii Naționale de Mediu, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Constanța.
Activitatea mea profesională nu este una complicată. Am descoperit frumusețea textului jurnalistic în 2002 în redacția cotidianului “Replica de Constanța”, unde am fost redactor timp de 5 ani și jumătate, după care am ales ca întrebările incomode pe departamentul Politică / Administrație să le adresez din redacția unui alt important cotidian constănțean. “Observator de Constanța” a fost pentru 8 ani locul unde m-am dezvoltat profesional, am cunoscut oameni din toate categoriile sociale și am primit aprecieri pentru fiecare efort depus. În 2015, am ales întreruperea activității pentru a mă alătura unei echipe de campanie electorală pentru alegerile locale din vara lui 2016. Experiența a fost interesantă, însă dorul de tastele laptopului unde-mi scriam materialele de presă nu m-au lăsat să-mi doresc o carieră în administrație. Așa am ales “Ordinea.ro”!