Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi Institutul de Stiinte ale Educatiei (ISE) lanseaza o prima etapa a procesului de consultare publica privind planurile-cadru pentru învaţamântul liceal, filiera teoretica, prin prezentarea a trei variante.
Toti cei interesati – cadre didactice, specialisti în curriculum, elevi, parinti – sunt invitati sa participe si sa-si exprime punctele de vedere, sugestiile si propunerile pe adresa de e-mail info@ise.ro, pâna la data de 26 ianuarie 2018, inclusiv. O alta formula de colectare a feedback-ului va fi publicarea unui chestionar online, instrument disponibil în perioada imediat urmatoare. Toate cele trei variante supuse consultarii au fost construite pornind de la competenţele ce urmeaza a fi dobândite de elevi la finalul claselor a X-a şi a XII-a, aşa cum sunt definite de profilul absolventului. Variantele de proiect urmaresc eliminarea unor incoerenţe/dezechilibre existente în actualele planuri-cadru şi dezvoltarea unor oferte educaţionale care sa corespunda aşteptarilor elevilor ce au optat pentru un anumit profil/specializare. Principiul de baza a fost acela de a asigura un trunchi comun (TC) pâna în clasa a X-a, care sa permita tuturor elevilor ce vor finaliza învaţamântul obligatoriu deţinerea la nivel funcţional a celor opt competenţe-cheie. Fiecare varianta are o raportare specifica la rolul curriculumului diferenţiat (CD) şi al curriculumului la decizia şcolii (CDS), situaţie reflectata şi de ponderile orare diferite, alocate acestora. Procesul de elaborare a propunerilor de planuri-cadru pentru ciclul liceal (filiera teoretica) s-a fundamentat pe un set de repere si principii de dezvoltare curriculara şi pe un profil de formare al absolventului, promovate în documentul de politici “Repere pentru proiectarea si actualizarea curriculumului national”. Consultarea publica va include si întâlniri cu elevi, parinti, cadre didactice, reprezentanti ai societatii civile, organizate la nivel regional/judetean. Opiniile argumentate si sugestiile participantilor vor sprijini în mod esential luarea unei decizii pe acest subiect. Adoptarea noilor planuri de învaţamânt va permite demararea procesului de elaborare a unor noi programe şcolare pentru liceu şi implementarea, în premiera, a unui model unitar de proiectare bazat pe competenţe la nivelul învaţamântului primar, gimnazial şi liceal.