Conecteaza-te cu noi
palaz

Administratie

Transportul privat de călători din Constanța și județ, în totală ilegalitate

Published

on

Mulți constănțeni se plâng de condițiile în care trebuie să circule cu microbuzele care operează în regimul de maxi-taxi. Deși sunt considerate a fi „sicrie pe patru roți“, microbuzele de maxi-taxi sunt, pe de altă parte, un rău necesar, în condițiile în care RATC nu poate acoperi toate zonele din oraș. Administrația locală a făgăduit că aceste „sicrie pe patru roți“ vor dispărea de pe străzile Constanței. Însă până acum nu s-a întâmplat nimic. Lăsând la o parte condițiile precare în care sunt transportați constănțenii cu aceste microbuze, președintele Organizației Județene Constanța a USR, Remus Negoi, ridică o altă problemă. Într-un comentariu postat pe Facebook, Remus Negoi se întreabă: „Cât de legal circulă maxi-taxi?“. El spune că încă de la începutul anului, USR Constanța a cerut Primăriei Constanța date despre liniile de maxi-taxi. Nedumeririle Uniunii veneau atât în urma zvonurilor că autorizațiile expiraseră, cât și în urma multelor sesizări ale cetățenilor privind starea jalnică a microbuzelor.

 „Nu insist acum asupra stării tehnice precare sau evaziunii fiscale practicate prin neemiterea de bilete de călătorie, ci asupra unui aspect cel puțin la fel de grav – mult timp aceste linii de maxi-taxi au circulat în ilegalitate. Și nu o spun eu, ci viceprimarul Dumitru Babu, prin răspunsul dat după multe insistențe și după vreo 3 răspunsuri în doi peri. Cu jumătate de gură, vicele constănțean recunoaște că avizele liniilor de maxi taxi au expirat încă din 2017 și 2018! O foarte lungă perioadă de timp, aceste maxi taxi se pare că au circulat în ilegalitate! Cum e posibil să se meargă pe o stare de vădită de ilegalitate, atât de mult timp, în condiții jalnice pentru călători și, de cele mai multe ori, prin refuzul de a se înmâna bilete de călătorie? Avem stringentă nevoie să reformăm din temelii transportul cu maxi taxi în municipiul Constanța și, în general, transportul de călători.

P.S.: Mai nou, se pare că nici pe la Consiliul Județean Constanța, așa cum scrie presa, nu ar fi toate lucrurile în regulă. Dar cei de acolo sunt “profesioniști”, nu are rost să-i deranjăm cu toate nimicurile… Ba îi vom deranja!“, a scris Remus Negoi.

Contactat telefonic, viceprimarul Dumitru Babu a recunoscut pentru Ordinea.Ro că microbuzele maxi-taxi din Constanța nu au aviz de la Primărie pentru a circula. Cu alte cuvinte acestea sunt în ilegalitate.

CJC nu are contracte de delagare a gestiunii cu transportatorii de persoane!

Advertisement
usr

Probleme cu transportul privat de călători sunt și în privința rutelor intrajudețene. Publicația Constanta.ro arată într-un articol că firmele care asigură transportul intrajudețean sunt în afara legii, întrucât nu dețin contracte de delegare a gestiunii acestui serviciu, încheiate cu Consiliul Județean Constanța. Jurnaliștii de la Constanța.Ro au probat susținerile lor cu un proces-verbal al unei ședințe a Consiliului Județean, în care vicepreședintele Claudiu Palaz, și secretarul județului, Mariana Belu, spun că nu există contracte de delegare din vina fostei conduceri a CJC, care – se pare – nu prea s-a sinchisit de lege. (Citește aici articolul din Constanța.Ro.

„Poate că sună șocant, dar, între Consiliul Județean Constanța și firmele Grup Media Sud și JTA Trans-Group NU EXISTĂ contracte semnate, prin care părțile să-și asume anumite drepturi și obligații. Din acest motiv, așa cum se vede de la o poștă, Consiliul Județean este total impotent în fața firmelor de transport, care, din punctul nostru de vedere, operează la limita firavă a legii, dacă nu chiar ilegal. Legal și funcțional, încă din 2007 se impunea încheierea unor CONTRACTE DE DELEGARE A GESTIUNII serviciilor de transport public de persoane, atât pentru județ cât și pentru municipiul Constanța…Firmele private care asigură transportul județean sunt în afara legii“, scrie Constanța.Ro. 

Efectele ilegalității: scumpirea unilaterală a biletelor

Amintim că, după o întâlnire care a avut loc la Primăria Năvodari, în care primarul Chelaru le-a cerut operatorilor de transportă să mărească numărul de mașini noi, unul din operatorii economici a luat decizia de a majora prețul biletelor. Este vorba de JTA, care a crescut prețul unei călătorii de la 6 lei la 8 lei. La majorări unilaterale de prețuri au recurs și alte două societăți de transport GMS și Transevren. Dacă majorările făcute de JTA și GMS se aplică de luni, 5 august,  majorarea efectuală de Transevren se aplică încă din 17 iulie. Dacă între Consiliul Județean și operatorii acestui serviciu s-ar fi încheiat contracte de delegare a gestiunii, așa cum spune legea, majorarea tarifului de transport nu se putea face decât prin hotărâre de Consiliu Județean, în baza unei fișe de fundamentare a majorării costurilor de operare. Cu alte cuvinte, operatorul trebuia să justifice creșterea prețului pe baza unor factori obiectivi. Așa, nu s-a furnizat opiniei publice nicio justificare și niciun calcul obiectiv. Totul pare o chestiune arbitrară, de genul: au mărit prețul, pentru că au putut.

Advertisement
usr

Comentarii pe Facebook

Autentifica-te pe Facebook pentru a comenta

Advertisement





Despre Noi

Știri și investigații din județul Constanța.
Aici găsiți subiectele care contează.

Asociația Puterea Civică

Forma legală: ONG/Asociație
Cod de Identificare Fiscală: 24860568

Adresa: Constanța, Bd. IC Brătianu nr. 48, Bl. G29 (Complex Intim), Et. 1, Biroul 7.

Telefon: 0241.625.564

E-mail: ordinea.ro@gmail.com




Copyright © 2018 Ordinea.RO - Theme by MVP Themes, powered by WordPress. Administrat, Implementat, Optimizat de Takmate Solutions