Published
2 ore agoon
În cursul anului 2024, la nivelul SRCF Constanța au fost finalizate mai multe proiecte de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare – cale ferată, instalații CCS-T, IFTE, pasaje ș.a., în valoare totală de 120.897.952 lei fără TVA. Tot în 2024 au fost inițiate noi proiecte care în prezent se află în diverse stadii de execuție.
Proiecte finalizate în 2024
1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța-PRIORITATEA 3. În cadrul lucrărilorau fost reparate integral un număr de șapte linii în lungime de 1.450 m, nouă aparate de cale și o bretea combinată și au fost înlocuite traversele speciale de lemn pentru patru aparate de cale.
Costul lucrărilor a fost de 34.336.478, 47 fără TVA (preponderent fonduri de la bugetul de stat).
2. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii de pe raza Sucursalei Regională CF Constanța Năvodari – Capu Midia fir I, km 29+545÷ 32+150
Costul lucrărilor a fost de 10.453.153,06 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
3. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii de pe raza Sucursalei Regională CF ConstanțaNăvodari – Capu Midia fir I, km 25+850÷ 27+675.
Costul lucrărilor a fost de 7.323.200,69 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
4. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii de pe raza Sucursalei Regională CF Constanța Dorobanțu – Nazarcea – Năvodari, linia III directă Nazarcea km 5+000 ÷ 8+000, linia 2 abătută Nazarcea km 6+275 ÷ 7+375, linia Nazarcea – Lumina km 19+046 ÷ 21+545, Năvodari – Capu Midia – fir II, km 25+850 ÷ 26+320 și km 29+545 ÷ 32+150 Capu Midia P1 – P2 km 0+000 ÷ 0+900.
Costul lucrărilora fost de 42.103.005,33 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
5. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii de pe raza Sucursalei Regională CF Constanța – Nazarcea – Năvodari – km 8+000 ÷ 10+000.
Costul lucrărilora fost de 6.484.149 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
6. Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii de pe raza Sucursalei Regională CF Constanța -Dorobanțu – Nazarcea- Năvodari km 1+000÷ 5+000, Năvodari – Capu Midia – fir II km 26+320 ÷ 27+675.
Costul lucrărilora fost de 17.555.790,74 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
7. Reparații curente la instalațiile de electrificare pe raza Secției IFTE2 Fetești – instalații LEA 0,4 kV în stația Slobozia Veche.
Costul lucrărilor a fost de 478.822,43 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
8. Reparații curente la instalațiile CCS-T pe raza Secției CT1 Constanța – instalații CED în stațiile Palas PC1, Palas PC2, Port PC1, Mol V și instalații MACT în stațiile Port A și Port B3.
Costul lucrărilor a fost de 2.163.355,83 fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
Proiecte demarate în 2024, care continuă în 2025
1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța, care constau în înlocuirea suprastructurii feroviare pe 17 linii, totalizând 7,647 km și înlocuirea a 38 aparate de cale (simple și TDJ)- PRIORITATEA 4, Lot 2 – în lucru.
În cadrul lucrărilor, pe cele 17 linii sunt utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe sunt prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire și se vor reface sistemele de drenaj al platformei CF.Aparatele de cale care se vor înlocui integral sunt montate pe traverse din beton precomprimat și sunt prevăzute cu ace flexibile. De asemenease execută lucrări la instalațiile de siguranța circulației aferente.
Suma alocată pentru lucrări este de 84.514.909,20 lei fără TVA(fonduri de la bugetul de stat).
2. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – Lot 1 ,,Lucrări de stabilizare a versantului în zona de siguranță a căii ferate nr. 9 – Gr. A1 Port Constanța”
Suma alocată pentru lucrări este de 7.041.021,73 lei fără TVA (fonduri de la bugetul de stat).
3. Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa 1A, Valu lui Traian. În data de 04.12.2024 a fost aprobat Proiectul Tehnic de Execuție, iar pentru data de 14.01.2025 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de execuție.
Suma alocată pentru lucrări este de 347.765,456,67 lei fără TVA (fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF)–CEF-T-2022-MILMOB, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale C.N.C.F. „C.F.R.” – S.A).
4. Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații din România SRCF Constanța – 4 stații Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia” – Lot 1 stația Ciulnița, proiectare și execuție.
Suma alocată pentru lucrări este de 40.323.000 lei cu TVA (fonduri externe și de la bugetul de stat).
5. Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații din România SRCF Constanța – 4 stații Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 2 Costinești Tabără, proiectare și execuție.
Suma alocată pentru lucrări este de 21.685.000 lei cu TVA (fonduri externe și de la bugetul de stat).
6.Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații din România SRCF Constanța – 4 stații Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 3 Neptun hc, proiectare și execuție.
Suma alocată pentru lucrări este de 25.865.000 lei cu TVA (fonduri externe și de la bugetul de stat).
7. Un alt proiect demarat este cel de modernizare amai multor treceri la nivel cu calea ferată pe raza SRCF Constanța, astfel:
Am devenit jurnalist în urmă cu foarte mulţi ani, pe la începutul lui 1992. Era dificil, pentru că lumea era avidă de informaţii, iar adunarea acestora presupunea foarte multă muncă. Redacţia ziarului Telegraf a constituit lansarea mea în presă, iar viaţa mea personală a devenit extrem de simplă: lucram de dimineaţa până în cursul nopţii. După vreo 6 ani, timp în care am început să fac şi televiziune, la TV Neptun, am decis să plec la subredacţia de Constanţa a ziarului Naţional. Acela a fost momentul în care am lucrat în paralel în presa scrisă şi în cea audio, la mai multe posturi de radio, începând cu Europa FM şi terminând cu Mix FM. A venit apoi perioada în care mi-am dorit mai mult şi am continuat să fac şi televiziune, la Antena 1, iar apoi la B1TV. Însă presa scrisă a rămas, mereu, marea mea pasiune. Am ajuns redactor şef adjunct la Observator de Constanţa, unde am rămas mai bine de 10 ani. Apoi am stabilit că ajunge cu genul acesta de muncă în care îţi neglizeji familia, că este cazul să fac altceva. Şi am devenit PR! După 5 ani, mi-am reamintit că doar presa mă satisface din toate punctele de vedere! Motiv pentru care ... iată-mă!